Training contentstrategie
Websites van uitgevers en bedrijven zijn steeds meer een merk en waarschijnlijk onderdeel van een crossmediale mediamix. Zo'n merk heeft een eigen doelgroep of persona's, merkwaarden, een styleguide en misschien wel een contentkalender. Deze training leert je een effectieve contentstrategie op te stellen, zowel voor redacties als voor communicatieafdelingen.
Inhoud van de training
- Opstellen van doelen en uitgangspunten
- Onderzoek de doelgroep: personas, doelgroep en ijkpersoon
- Redactionele formule; denken in matrixen
- Kiezen voor een keurslijf, vertrouwen op je onderbuik of iets daar tussenin
- Crossmediaal denken en verschillende verschijningsvormen (nieuws, achtergrond, column, fotografie, video, infographic, audio, podcast, nieuwsbrief)
- Redactionele kalender
- Aandacht is schaars!
- Hapklare brokken of content atomisatie en workflow
- Werken voor de doelgroep of voor zoekmachines
- Content promotie; als creator wil je wel dat jouw content gezien wordt
- Zo neem je content creators, redacteuren of communicatieprofessionals mee in een verandering
- Engaging content, sociale media en 'own your audience'
- Meten, weten en bijsturen
- Consequente merkstrategie en style guide
- Verdienmodel, influencing en sponsor deals
- Redactionele onafhankelijk, integriteit, sales, marketing en branded content
- Juridische en ethische aandachtspunten en valkuilen
Overige trainingen
Andere trainingen op het gebied van content